Dag 11 Cayo las Brujas/ Santa Clara - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mirjam Eskes - WaarBenJij.nu Dag 11 Cayo las Brujas/ Santa Clara - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mirjam Eskes - WaarBenJij.nu

Dag 11 Cayo las Brujas/ Santa Clara

Door: mirjamenkids

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

25 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

We rijden vandag via Santa Clara naar Cayo las Brujas.
We hebben een tijd zitten twijfelen tussen de route via berggebied de Topes de Collantes en de route wat meer via het oosten omhoog naar Santa Clara. We kiezen voor de tweede optie en hebben een geweldige route. Hier zijn de wegen nog ouderwets slecht met overal gaten. Ook onze twee blonde jongens worden uitgebreid nagekeken want toeristen hebben ze hier nog niet vaak gezien. Het duurt misschien wat langer maar dan zie je ook het echte Cuba!
Na 3 uur hobbelen komen we in de bewoonde wereld van Santa Clara en maken we een stop bij het monument voor Che Guevara. Het is indrukwekkend groot! En de gezelllig leuzen en Cubaanse vliegen zie je in en om Santa Clara overal aan je voorbij trekken.
We rijden verder naar Remedios en door naar Caibarien want hier gaat de weg (Pedraplen) naar Cayo las Brujas en Cayo Santa Maria. Eerst tol betalen en dan mag je de weg die de eilandjes met het vaste land verbinden betreden. Echt bizar want je rijdt 50 km lang over een weg midden in zee. Links en rechts alleen maar zeegroen water en een paar verdwaalde vogels.
We komen aan bij Villa las Brujas, het goed bewaarde geheim, dit is namelijk het enige hotel op deze eilanden dat kleinschalig is en niet all-inclusive. Het zijn een stuk of twintig bungalowtjes op een soort landtong. Je zit met je huisje meteen aan zee., Je zou vanaf je balkon zo ongeveer meteen het water in kunnen springen. Wat een uitzicht! Echt prachtig. De bungalowtjes zelf zijn basic maar echt prima. Ze zijn met elkaar verbonden door houtenloopplanken zo boven de mangrove. De setting is echt super! Enige nadeel is dat er erg veel muggen zijn omdat je in de mangrove zit. Het strand ligt rechts naast de bungalowtjes en is erg mooi met wit zand en palmbomen, eigenlijk precies wat je verwacht in de Cariben. Er zijn twee jacuzzi's bij het hotel met uitzicht op zee, een zwembad is er niet maar wie heeft dat nodig met zo'n prachtige zee!

Mirjam

Ik ben Mirjam en werk al 8 jaar bij Vamonos Travels, een touroperator gespecialeerd in verre reizen op maat naar Latijns-Amerika, Azie, Midden-Oosten en Afrika. Voor het werk reizen we natuurlijk veel en sinds ik kinderen heb probeer ik uit en ontwikkel ik de reizen voor gezinnen met kinderen. Zo hebben onze jongens Mexico, China en Bali al gezien, nu wordt het tijd voor Cuba.

Actief sinds 25 Juli 2011