Dag 6 Cienfuegos - Reisverslag uit Cienfuegos, Cuba van Mirjam Eskes - WaarBenJij.nu Dag 6 Cienfuegos - Reisverslag uit Cienfuegos, Cuba van Mirjam Eskes - WaarBenJij.nu

Dag 6 Cienfuegos

Door: mirjamenkids

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

20 Juni 2011 | Cuba, Cienfuegos

Vandaag vroeg op want we gaan richting Cienfuegos rijden. Ik kan me van 8 jaar geleden herinneren dat de wegen rondom Havana nogal slecht aangegeven zijn en ja hoor ook dit keer kost het ons erg veel moeite de weg te vinden. De snelweg houdt namelijk bij Havana helemaal op en pas aan de andere kant van de stad gaat hij verder richting het Oosten. Na heel wat vragen en verkeerd rijden zitten we dan toch op de juiste weg. 's Middags komen we aan in hotel La Union midden in het oude centrum van Cienfuegos. Wat een prachtig hotel. De kamers zijn enorm groot en helemaal ingericht met antieke meubels. Er is een geweldig dakterras met uitzicht over de stad. Normaal is er ook een mooi zwembad maar helaas is deze hier ook in onderhoud. Gelukkig mogen we bij het zusterhotel Jagua gaan zwemmen. Dit ligt in Punta Gorda, de villawijk van Cienfuegos en ligt meteen aan de baai. Het zwembad is mooi en er is een apart peuterbadje waar Jidde en Roemer heel blij van worden. Prima alternatief dus om hier te gaan zwemmen.
Tegenover het hotel in een Pizzeria en na een paar dagen Cubaans eten maken we de jongens blij met een pizzaatje.

Mirjam

Ik ben Mirjam en werk al 8 jaar bij Vamonos Travels, een touroperator gespecialeerd in verre reizen op maat naar Latijns-Amerika, Azie, Midden-Oosten en Afrika. Voor het werk reizen we natuurlijk veel en sinds ik kinderen heb probeer ik uit en ontwikkel ik de reizen voor gezinnen met kinderen. Zo hebben onze jongens Mexico, China en Bali al gezien, nu wordt het tijd voor Cuba.

Actief sinds 25 Juli 2011