Dag 5 Las Terrazas - Reisverslag uit Havana, Cuba van Mirjam Eskes - WaarBenJij.nu Dag 5 Las Terrazas - Reisverslag uit Havana, Cuba van Mirjam Eskes - WaarBenJij.nu

Dag 5 Las Terrazas

Door: mirjamenkids

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

19 Juni 2011 | Cuba, Havana

Na het ontbijt stappen we in de auto. We gaan naar een van de Cafetales die in de omgeving van Las Terrazas liggen. Dit zijn oude koffieplantages die je kan bezoeken. De plantage is goed bewaard gebleven. We zien het plantershuis, de plekken waar de koffie te drogen werd gelegd, een enorm grote steen waarmee de koffie gemalen werd en het meest indrukwekkend zijn de soort van vierkantje hokjes waarin de slaven verbleven.
Na dit culturele uitstapje wordt het tijd om de jongens even te laten spelen en rennen. We rijden door naar een van de meertjes in de omgeving en installeren ons in een van de picknicktafels aan de oevers van het meer. Cubanen zijn dol op gezelligheid en een dagje aan het meer moet in Cuba minstens vergezeld gaan van een fles rum per persoon en keiharde reggaetonmuziek! Wat Jidde natuurlijk weer geweldig vindt. Hij laat dan ook graag zijn nieuwe moves zien! Dat zal het goed doen bij terugkomst van vakantie op de Amsterdamse creche.
We varen ook nog even een rondje in een rooibootje op het meer en gaan dan weer even terug naar het hotel voor de siesta.
Na het slapen gaan we naar de Baños de San Juan want helaas plegen ze onderhoud aan het zwembad van het hotel dus moeten we even ergens anders afkoelen. Die Baños de San Juan zijn overigens erg leuk, zeker op zondag is dit een aanrader omdat het dan vol met picknickende Cubaanse families is. We praten een paar uur lang met een stelletje Cubanen die een dagje uit zijn vanuit Havana. Ze vinden Roemer met zijn blonde haar en witte (factor 50) huidje prachtig. Ze willen hem een voor een op schoot en hij wordt steeds op de foto gezet. Grappig dat nu de locals foto's maken van de toeristen ipv andersom.
's avonds eten we in een vegetarisch restaurant. Dat is het eerste en enige in heel Cuba geloof ik want gelukkig zijn wij niet vegetarisch, dan heb je het namelijk zwaar in Cuba. Het normale Cubaanse eten bestaat uit veel Pollo (kip) en Moros Y Cristianos (rijst met bruine bonen). Nu eten we groentetempura en bonenpannekoeken, best lekker voor de afwisseling.

Mirjam

Ik ben Mirjam en werk al 8 jaar bij Vamonos Travels, een touroperator gespecialeerd in verre reizen op maat naar Latijns-Amerika, Azie, Midden-Oosten en Afrika. Voor het werk reizen we natuurlijk veel en sinds ik kinderen heb probeer ik uit en ontwikkel ik de reizen voor gezinnen met kinderen. Zo hebben onze jongens Mexico, China en Bali al gezien, nu wordt het tijd voor Cuba.

Actief sinds 25 Juli 2011