Dag 4 Las Terrazas - Reisverslag uit Havana, Cuba van Mirjam Eskes - WaarBenJij.nu Dag 4 Las Terrazas - Reisverslag uit Havana, Cuba van Mirjam Eskes - WaarBenJij.nu

Dag 4 Las Terrazas

Door: mirjamenkids

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

18 Juni 2011 | Cuba, Havana

We staan vroeg op want we gaan de auto ophalen. Uit ervaring weet ik dat Cubanen niet heel vlot zijn met dit soort dingen. We staan dus om 9 uur bij de autoverhuur en krijgen zowaar binnen een uur een lekker ruime auto mee. Het is een Seat Altea XL. Daar passen we wel in met z'n vieren en een lading bagage. Met kinderen neem je toch wat meer mee dan dat we vroeger samen deden. Voor Roemer hebben we zelf een autostoeltje meegenomen omdat die er vrijwel niet zijn in Cuba, je kan er niet vanuit gaan in ieder geval. Voor Jidde hebben ze toevallig toch een stoeltje staan dus dat is fijn.
Airco aan en rijden maar.
Vandaag gaan we naar Las Terrazas, iets ten westen van Havana. We rijden er in anderhalf uur naartoe dus komen lekker op tijd in hotel La Moka aan.
We checken in en hebben een fijne kamer met drie grote bedden en een babydbedje voor Roemer. Vanaf ons terras kijken we zo over het dorpje Las Terrazas heen.
Na het slaapje van de jongens wandelen we een beetje door het dorpje en drinken een Cristalbiertje aan het meer. Onderweg komen we een aftandse speeltuin tegen waar de jongens met een stel plaatselijke kinderen de schommels en het klimrek uitprobere. Het is tijd om te gaan als Jidde een deel van een schommel in zijn handen houdt. Het is en blijft Cuba.
We komen een man met paarden tegen en besluiten een paardrijtocht te maken in de omgeving van Las Terrazas. Ik dacht dat dat niet zou gaan maar Jidde gaat gewoon voorop bij mij op het zadel en Roemer zit in de draagzak op Crispijns rug. Hij vindt het paardrijden zo heerlijk dat hij meteen in slaapt valt. Er gaat gelukkig een gids mee die de paarden ook aan de teugel vasthoudt want draven of iets dergelijks gaat natuurlijk niet met twee kleine kinderen, we moeten nog een paar jaartjes wachten voordat we dat soort activiteiten kunnen doen met de kids.
's avonds eten we in het hotel. Prima eten en vooral het Cubaanse bandje vindt Jidde fantastisch. Zijn eten laat hij staan want de muziek is een stuk interessanter!

Mirjam

Ik ben Mirjam en werk al 8 jaar bij Vamonos Travels, een touroperator gespecialeerd in verre reizen op maat naar Latijns-Amerika, Azie, Midden-Oosten en Afrika. Voor het werk reizen we natuurlijk veel en sinds ik kinderen heb probeer ik uit en ontwikkel ik de reizen voor gezinnen met kinderen. Zo hebben onze jongens Mexico, China en Bali al gezien, nu wordt het tijd voor Cuba.

Actief sinds 25 Juli 2011