Dag 2 Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Mirjam Eskes - WaarBenJij.nu Dag 2 Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Mirjam Eskes - WaarBenJij.nu

Dag 2 Havana

Door: mirjamenkids

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

16 Juni 2011 | Cuba, Havana

Na een heerlijk nachtje slapen lekker ontbijtje gehad op de bovenste verdieping van hotel Sevilla. Vanaf hier super uitzicht over de hele stad. Daarna meteen de kinderen in de draagrugzak en buggy gestopt om een wandeling te maken door "La Habana Vieja". Havana is echt enorm veranderd sinds de laatste keer dat ik er was (in 2008). In het oude centrum is alles echt enorm opgeknapt en het meest bizarre is dat er zowaar winkels zijn waar je iets kunt kopen. Er is nu zelfs een Mango, dat gaat wel heel erg ver.....Geen Cubaan die dit natuurlijk kan betalen.
We slenteren lekker van pleintje naar pleintje, eerst naar Parque Central, dan door de winkelstraat Obispo naar de Plaza de Armas die vol staat met boekenstalletjes. Alleen maar boeken over de revolutie natuurlijk! We kopen voor Jidde een mooie, rode pet, met Cuba erop. Ziet er stoer uit. Het is trouwens enorm warm, ik sprak met een Cubaan die zei dat zelfs alle Cubanen aan het puffen zijn omdat zelfs zij het warm vinden. Met onze twee hollandse blonde jongens trekken we aardig wat aandacht, we horen steeds "Qué lindo'! Wat zoiets betekent als wat schattig. En ze roepen steeds 'Que gordita muñeca" naar Roemer, oftewel lekker dik mannetje, haha.
We lunchen op het terras bij Hostal Valencia, daar sliepen we 8 jaar geleden. Blijft een superleuk hotelletje maar dit keer met de jongens wilden we een zwembad en zijn we door voor Sevilla gegaan.
Vervolgens door naar Plaza San Franscisco de Asis en dan door naar Plaza Vieja. Vooral op dit plein zie je een enorm verschil, 4 jaar geleden was er 1 gebouw opgeknapt, nu staat het hele plein helemaal in de verf. Overal gezellig terrasjes.
We lopen terug via het Capitolio naar het hotel. De jongens zijn inmiddels behoorlijk moet en moeten even aan de Siesta. Na het slapen gaan we het zwembad uitproberen!
Het zwembad is super. Midden in Havana maar toch lekker veel ruimte. De jongens vinden het heerlijk.
Na het zwemmmen lopen we richting de Malecon om de zon te zien ondergaan boven de zee. Wow, wat is en blijft Havana een mooie stad!
Daarna eten we in een Paladar op de Paseo del Prado, schuin tegenover hotel Sevilla. Valt een beetje tegen, maar wel lekker op een balkonnetje met uitzicht op de flanerende Cubanen!

Mirjam

Ik ben Mirjam en werk al 8 jaar bij Vamonos Travels, een touroperator gespecialeerd in verre reizen op maat naar Latijns-Amerika, Azie, Midden-Oosten en Afrika. Voor het werk reizen we natuurlijk veel en sinds ik kinderen heb probeer ik uit en ontwikkel ik de reizen voor gezinnen met kinderen. Zo hebben onze jongens Mexico, China en Bali al gezien, nu wordt het tijd voor Cuba.

Actief sinds 25 Juli 2011