Dag 8 Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Mirjam Eskes - WaarBenJij.nu Dag 8 Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Mirjam Eskes - WaarBenJij.nu

Dag 8 Trinidad

Door: mirjamenkids

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

22 Juni 2011 | Cuba, Trinidad

Jidde heeft al een paar dagen last van zijn oor en over een week moeten we vliegen dus we willen even naar de dokter. Cuba heeft geen huisartsen dus we moeten naar de Privekliniek in Cienfuegos. Mooi uitstapje is dat! De kliniek is vol met verpleegsters, artsen,apothekers, etc en wij zijn de enige patienten. Hoe bedoel je verborgen werkeloosheid!
De kamer van de dokter ziet er nog hetzelfde uit als voor de revolutie en alle medische hulpmiddelen komen uit China en zijn de oudste houdbaarheidsdatum allang voorbij. Erg grappig om te zien allemaal. Gelukkig helpen ze Jidde goed en krijgen we de benodigde druppels en watten mee om zijn oor beter te maken. Dat is nog eens een leuke excursie ;)
Daarna rijden we verder naar Trinidad. We gaan dit keer niet in de stad slapen maar aan het Peninsula Ancon. Weer in de stad zitten met de jongens is een beetje te veel dus blijven we nu aan het strand. Aan Playa Ancon zijn alleen 3 all-inclusive resorts en geen andere hotelletjes, normaal ben ik hier niet zo'n fan van maar ik weet dat er bungalowtjes aan het strand zijn bij hotel Costasur. Dit was echt een goede keuze. De bungalowtjes liggen fantastisch meteen aan het privestrand van het hotel. Je loopt zo je bed uit de zee in, de palmbomen staan voor de deur. Het mooie is dat je wel vlak bij de stad zit dus perfecte combi. Het eten in het all-inclusive restaurant is niet echt om over naar huis te schrijven maar dat hadden we wel verwacht. Ook in de gewoen hotelkamers moet je niet echt gaan zitten maar de bungalowtjes zijn perfect! We gaan gewoon alleen in het hotel ontbijten en de rest van de maaltijden doen we in Trinidad zelf.

Mirjam

Ik ben Mirjam en werk al 8 jaar bij Vamonos Travels, een touroperator gespecialeerd in verre reizen op maat naar Latijns-Amerika, Azie, Midden-Oosten en Afrika. Voor het werk reizen we natuurlijk veel en sinds ik kinderen heb probeer ik uit en ontwikkel ik de reizen voor gezinnen met kinderen. Zo hebben onze jongens Mexico, China en Bali al gezien, nu wordt het tijd voor Cuba.

Actief sinds 25 Juli 2011